Als lid van het technische team speel je een sleutelrol in het
beheren en oplossen van IT-verzoeken van klanten, evenals in de installatie en uitrol van oplossingen op locatie. Je werkt zowel remote als ter plaatse en volgt daarbij de interne procedures, ITIL-best practices en kwaliteitsstandaarden.
Belangrijkste verantwoordelijkheden
- Eerste aanspreekpunt voor het coördineren van de oplossing van incidenten die door eindgebruikers worden gemeld.
- Behandelen van IT-incidenten (incident management) en beantwoorden van IT-verzoeken (request management).
- Kwalitatieve technische ondersteuning bieden en een optimale relatie met de gebruikers onderhouden.
- Onderhoud, support en troubleshooting van PC’s, laptops, servers, printers, VoIP, Wi-Fi, MDM, netwerkinfrastructuur, enz.
- Installeren en configureren van de IT-systemen van klanten.
- Massadeployments uitvoeren volgens bedrijfsstandaarden.
- Storingen in hardware, software en netwerken diagnosticeren en oplossen.
- Technische ondersteuning bieden op locatie of via remote management tools.
- Technische oplossingen voorstellen en implementeren die voldoen aan de behoeften van de gebruikers.
- IT-onboarding van nieuwe medewerkers faciliteren.
- Goede relaties met eindgebruikers onderhouden.
- Alle acties nauwkeurig documenteren in de tickets (incidenten, taken, verzoeken) en interventies op locatie laten ondertekenen door de klant.